
Przejazd kolejowy z zaporami.
Taki znak stosowany jest wtedy, kiedy na przejeździe są zapory, które zamykają całą szerokość jezdni przed przejazdem kolejowym, lub półzapory które zamykają wjazd na przejazd.
Przejazdy kolejowe z półzaporami są zawsze wyposażone w sygnalizację świetlną, natomiast z zaporami – tylko wtedy, gdy jest to uzasadnione bardzo dużym natężeniem ruchu drogowego.
Zapora lub półzapora opuszcza się z pewnym opóźnieniem w stosunku do zapalenia się sygnału czerwonego, jednak zakaz wjazdu obowiązuje od chwili zapalenia się sygnału i trwa aż do chwili jego wyłączenia.
Umieszczona pod znakiem tabliczka T-7 wskazuje układ torów i drogi na przejeździe.
Pamiętać trzeba, że niezależnie od wyposażenia, ZAWSZE musisz sprawdzić, czy można bezpiecznie przejechać przez przejazd kolejowy!
Kierującemu pojazdem zabrania się:
wjeżdżania na przejazd, jeżeli po drugiej stronie przejazdu nie ma miejsca dla kontynuowania jazdy,
wyprzedzania na przejazdach kolejowych i bezpośrednio przed nimi,
omijania pojazdów oczekujących na otwarcie ruchu przez przejazd, jeżeli wymagałoby to wjechania na część jezdni przeznaczoną dla przeciwnego kierunku ruchu.
Znak „przejazd kolejowy z zaporami” może być uzupełniony znakami, zwanymi słupkami wskaźnikowymi.